Do bazy nośników objętych badaniem Outdoor Track przyłączono 6767 nośników należących do firmy Channel Poland. Dzięki temu organizowane przez Instytut Badań Outdooru badanie obejmuje już ponad 44 tys. powierzchni reklamowych z dziesięciu największych aglomeracji.
Na platformie IDS (Inventory Delivery System), umożliwiającej autoryzowanie kampanii OOH w oparciu o wskaźniki mediowe, dane pojawiły się 5 grudnia. Do tej pory badaniem na platformie dostępne były nośniki należące do AMS i Ströer Media. W ramach, siódmego Realse’u danych wszystkie nośniki w systemie zostały poddane ponownemu przeliczeniu wskaźników mediowych.
– Cieszymy się, że do badania Outdoor Track przystąpiła kolejna firma outdoorowa. Dzięki temu projekt obejmuje pomiarem oferty 3 operatorów, stanowiących razem 80 proc. rynku OOH – mówi Waldemar Kruk, członek zarządu IBO.
Równocześnie system IDS zyskuje nowe funkcjonalności, które umożliwią jeszcze łatwiejsze planowanie kampanii. – W ostatnich miesiącach przeprowadziliśmy pierwszy cykl szkoleń wśród użytkowników IDS. Szkolenia nie tylko pozwoliły uczestnikom zdobyć wiedzę o działaniu i możliwościach systemu, ale też pokazały nam w którym kierunku należy go rozwijać. Nowe opcje pozwalają szybciej i wygodniej przeliczać zasięg, częstotliwość i GRP kampanii w zależności od dobranych do niej nośników – dodaje Bartosz Barański, członek zarządu IBO.
Projekt Outdoor Track jest realizowany zgodnie z metodologią opartą na licencji brytyjskich badań reklamy zewnętrznej Route. Badanie bazuje na następujących danych:
- natężenie ruchu indywidualnego, komunikacji miejskiej oraz pieszych w oparciu o Macierze Ruchu przygotowane przez Biuro Inżynierii Transportu
- dane o sposobach przemieszczania się i zwyczajach komunikacyjnych mieszkańców w oparciu o technologie GPS zrealizowane przez instytuty Kantar Millward Brown oraz IPSOS
- baza danych o nośnikach reklamowych uwzględniająca wszystkie cech fizyczne nośników (położenie nośnika, wymiary, wysokość, odległość od strumienie ruchu, clutter)
Metodologia umożliwia wyliczenie kluczowych wskaźników mediowych i bardziej efektywne planowanie kampanii OOH.
Badanie objęło swoim zasięgiem 10 największych aglomeracji w Polsce tj.: agl. warszawską, śląską, krakowską, trójmiejską, łódzką, poznańską, wrocławską, szczecińską, bydgoską i lubelską (w sumie 148 gmin w ramach 10 aglomeracji).